Uluslararası Koçluk Federasyonu (ICF) Türkiye ve Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) iş birliğinde yürütülen ‘ÖRAV Eğitime Destek Geleceğe Yatırım Projesi’, Ocak–Temmuz 2025 tarihleri arasında başarıyla tamamlandı. Öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlayan projede, ICF Türkiye üyesi 50 gönüllü profesyonel koç, 10. ÖRAV Eğitim Şenliği’nde ‘atölye lideri’ olarak rol alan 50 öğretmene birebir koçluk yaptı.
Proje süresince gönüllü koçlara ICF Türkiye tarafından üç kez süpervizyon desteği sağlandı. Bu destek, koçluk sürecinin etkinliğini artırmak ve profesyonel standartların sürekliliğini sağlamak amacıyla planlandı.
Projenin kapanış toplantısı, 23 Temmuz 2025 tarihinde çevrim içi ortamda gerçekleştirildi. Toplantıya ICF Türkiye Başkanı Beyza Erdem Balcı, Projeler ve Araştırma Kurulu Lideri Tunçel Gülsoy ve ÖRAV Eğitim ve Saha Koordinasyon Yöneticisi Engin Güven katıldı.
ICF Türkiye Başkanı Beyza Erdem Balcı, kapanış toplantısında yaptığı konuşmada şunları ifade etti:
“Öğretmenlerimizin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sunabilmek, toplumsal dönüşümün en güçlü adımlarından biridir. Bu projede yer alan her bir koçumuzun gönüllülükle sunduğu katkı, öğretmenlerimizin kendilerini tanımalarına, güçlü yönlerini fark etmelerine ve bu yönlerini sınıfa taşımalarına olanak tanıdı. Projeye emeği geçen herkese içtenlikle teşekkür ediyorum.”
Öğretmenlerden güçlü geri bildirimler!
Proje sonunda, katılımcı öğretmenlere yönelik bir değerlendirme anketi uygulandı. Anket sonuçları, koçluk sürecinin öğretmenler üzerinde hem kişisel hem de mesleki açıdan anlamlı ve dönüştürücü bir etki yarattığını ortaya koydu.
Katılımcıların yüzde 91’i, ‘Koçum önemli konularıma odaklanmamı sağladı’ ifadesine ‘Kesinlikle Katılıyorum’ yanıtı verirken, süreci; özgüven artışı, öz farkındalık, karar alma ve planlama becerilerinde gelişim gibi temalarla tanımladılar. Katılımcıların ifadelerinde ‘ayna’ ve ‘yol haritası’ metaforları dikkat çekti.
Bir öğretmen değerlendirmesinde şu ifadeye yer verdi:
“Koçluk görüşmelerine başlamadan önce en büyük problemim hayatımı planlamak ve karar alma süreçlerinde bu planları göz önünde bulundurmakta zorlanmamdı. Şu an kesinlikle günümü ve geleceğimi daha somut bir şekilde görebilmek ve planlamak konusunda değiştim ve geliştim.”
Başka bir öğretmen ise şunları söyledi:
“Eğitimler kendimi tanımamı sağladı, yüzleşmem gereken eksi yönlerimi keşfettim. Bununla birlikte artı yönlerimi de daha çok geliştirmeme olanak tanıdı.”
Gelişime açık alanlara dair öneriler…
Katılımcılar sürecin verimli olduğunu belirtmekle birlikte, sürenin uzatılması ve sürecin tekrarlanabilir hale getirilmesi yönünde önerilerde bulundu.
ICF Türkiye’den geleceğe yatırım
ICF Türkiye ve ÖRAV iş birliğinde 11 yıldır sürdürülen bu model, öğretmenlerin sadece bireysel gelişimini değil, aynı zamanda sınıf içi uygulamalarda da daha bilinçli ve etkili adımlar atmasını destekliyor. Bu yılki projeyle, toplamda 390 ICF Türkiye üyesi profesyonel koç, 475 eğitimciye birebir koçluk yaptı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı